نمره مردم به کالای ایرانی

 نتایج یک نظرسنجی عمومی نشان می‌دهد بیش از ۶۳ درصد مردم در سال جدید آماده حمایت از کالای ایرانی هستند؛ اما این حمایت مشروط به کیفیت خوب و قیمت مناسب کالاها است. در عین حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۵ درصد مردم نیز در هر صورت کالای ایرانی را ترجیح می‌دهند. طبق یافته‌های نظرسنجی درخصوص میزان مصرف تولیدات ملی، بیشترین استقبال از مصرف کالای داخلی به مواد غذایی اختصاص داشته است؛ اما در مقابل مردم به کالاهایی که در گروه لوازم برقی و خانگی قرار می‌گیرند، نمره پایینی داده‌اند. پیشنهاد تحلیلگران اقتصادی برای حل این مشکلات این است که مردم و مصرف‌کنندگان باید ابتدا کالای ایرانی را باور کنند که این امر نیازمند کیفیت و قیمت رقابتی است. حال در سال «حمایت از کالای ایرانی» نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افکار عمومی آماده حمایت از کالای ایرانی هستند. نکته قابل توجه در نتایج نظرسنجی این است که در مورد میزان مصرف تولیدات ملی، بیشترین استقبال از مصرف کالای داخلی با ۹۱ درصد به مواد غذایی اختصاص داشته است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از سال‌های بعد از جنگ بسیاری از شرکت‌های ایرانی در زمینه مواد غذایی فعالیت خود را آغاز کردند. نتیجه این فعالیت‌ها هم منجر به وجود شرکت‌های متنوع غذایی با بسته‌بندی‌ها و کیفیت‌های مختلف در کشور شده است. اما در آن سو طبق یافته‌های به دست آمده، کمترین میزان استقبال از مصرف کالای ایران با ۳۱ درصد به لوازم برقی و خانگی اختصاص داشته است.

موضوعات: سیاسی  لینک ثابت